0
Doktersassistente Gerjanne

#Positief feedback

oktober 4, 2019

Het is vrijdagmiddag en gek genoeg heb ik het best rustig. Soms gaat de telefoon en wil een patiënt iets overleggen, maar verder kan ik mij richten op andere werkzaamheden waar ik anders niet aan toe kom. Bij mij is het dus wel rustig, maar de huisarts heeft een vol spreekuur en kan mijn overlegjes pas laat beantwoorden. Het is bijna half vijf en opeens gaat de telefoon: ‘Ja hallo met meneer Bakker, ik maak mij een beetje zorgen om mijn vrouw. Gisteren in het ziekenhuis is een behandeling mislukt en nu heeft ze koorts én woensdag staat er ook nog een operatie voor haar gepland, zou je nog met de huisarts kunnen overleggen wat we moeten doen?’ ‘Ja tuurlijk ik ga even voor u overleggen, zodra ik meer weet bel ik u terug’. Meneer is hier blij mee en gaat mijn telefoontje afwachten. Ik wil het overlegje in de computer zetten maar ik zie dat de huisarts net al mijn overlegjes beantwoord heeft en dat hij nu met de overlegjes van mijn collega bezig is. Ik twijfel even of ik misschien de huisarts moet bellen en vragen of hij nogmaals naar mijn overlegjes wil kijken. Ik besluit hem toch te bellen en hem te vragen nogmaals naar mijn overlegjes te willen kijken, aangezien ik vermoed dat we er wat mee moeten. Hij antwoordt dat hij ernaar gaat kijken.

Een minuut later zie ik het overlegje in het rood staan, dat betekent dat je er snel iets mee moet doen. Ik bel meneer terug en vraag of ze nog naar de praktijk kunnen komen. Meneer is blij met dit antwoord en kan binnen tien minuten met zijn vrouw op de praktijk zijn.

Zodra ik ze bij de balie zie staan, neem ik mevrouw eerst mee voor een CRP-meting, zodat we weten wat de ontstekingswaarde in het bloed is. Na een paar minuutjes heb ik de uitslag, de CRP-waarde is 180. Erg verhoogd dus. Ik bel het direct door aan de huisarts die meneer en mevrouw ondertussen al in zijn spreekkamer heeft zitten. Na een aantal minuten zie ik meneer en mevrouw alweer naar buiten lopen. De huisarts komt naar mij toe en zegt: ‘Je hebt goed gehandeld, fijn dat je mij direct hebt gebeld om door te geven dat ik je overlegje moest lezen. Als je niet had gebeld had ik het pas om 5 uur gezien. Ik heb in overleg met een specialist besloten om mevrouw in het ziekenhuis op te laten nemen voor intraveneuze antibiotica. Er is toch echt een ontsteking gaande. Door jouw actie kon alles nu snel geregeld worden, echt goed gedaan!’ Zo’n compliment krijgen van een huisarts doet je toch wel goed. Heel vaak wordt er niks gezegd over hoe je je werk doet, omdat het gewoon zijn gangetje gaat en je doet gewoon je werk waar je voor geleerd hebt. Dan is het des te leuker om een keer te horen dat je het goed doet.

Ook leuk om te lezen

Geen reacties

Laat een reactie achter